Gmerek Maria



Imię i nazwisko: Maria Gmerek

Stopień/tytuł naukowy: doktor

Zakład: Komunikowania Społecznego i Dziennikarstwa (kierownik)

Obszary badawcze: analiza i diagnostyka rynku formatów medialnych, funkcje współczesnego dziennikarstwa wynikające z zasady uniwersalnej służby w interesie publiczności rozumianej jako grupa obywateli, media służby publicznej, media relations, media effect , komunikacja lokalna – media lokalne – komunikacja partycypacyjna, kulturowy, społeczny i polityczny wpływ mediów,

Najważniejsze publikacje w ostatnich pięciu latach:

  • Gmerek Maria, From monopoly to digitalisation: the issue of pluralism in the market of local radio broadcasting in Poland after 1989 (w:) Central Europe: two decades after (ed.) by Rafał Riedel, Warsaw: Centre for Europa, University of Warsaw [and] Institute of Political Science, Opole University, 2010, s. 375-385.
  • Gmerek Maria, Kampania dwóch kandydatów: analiza zawartości dzienników i tygodników w okresie kampanii wyborczej (w:) Wybory prezydenckie w Polsce 2010 (red. nauk.) Janusz Okrzesik, Waldemar Wojtasik,  REMAR, Katowice 2011, (Polskie Wybory ; 2), s. 259-269.
  • Gmerek Maria, Misja alternatywna (w:) Media publiczne: system medialny w Polsce: pytania i dezyderaty (red. nauk.) Piotr Bielawski i Andrzej Ostrowski, Poznań; Opole: Wydaw. Naukowe Scriptorium; Wrocław: we współpr. z Wydaw. Lena, 2011, s. 107-125.
  • Gmerek Maria, Obraz polityki w dziennikach „wielkiej czwórki: fragment badań (w:) Studia nad dziennikarstwem (red.) Iwona Hofman, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2011, s. 107-117.
  • Gmerek Maria, Stimulators of local media’s in Poland (w:) Local and Regional Media in the democracy and civil society shaping process. Wydawnictwo Ziemi Kłodzkiej, Nowa Ruda – Wrocław 2011, s. 417 – 432.
  • Gmerek M., Format: nadawca publiczny (w:) Sobczak J., Machura, Media – czwarta władza? Wydawnictwo Naukowe Scriptorium, Opole 2011, s. 103 – 120.
  • Gmerek Maria, Lokowanie produktu w polskich serialach telewizyjnych na przełomie lat 2009/2010 : metodologia i fragment badań (w:) Quo vaditis?: interdyscyplinarne horyzonty nauk o mediach (red. nauk.) Tomasz Gackowski, Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2012, (Media początku XXI wieku; t. 17), s. 53-73.
  • Gmerek  Maria, Media lokalne jako źródło informacji o wyborach samorządowych w 2010 roku (w:) Rywalizacja o prezydenturę w miastach Dolnego Śląska (red.) Dariusz Skrzypiński, Wydawnictwo MARINA, Wrocław 2012, s. 247-278.
  • Gmerek Maria, Parlamentarna kampania wyborcza 2011 roku w prasie drukowanej (w:) Wybory parlamentarne 2011 (red. nauk.) Agnieszka Turska-Kawa, Waldemar Wojtasik, REMAR Wojciech Wciślak, Katowice 2012,  (Polskie Wybory ; 4), s. 221-236.
  • Gmerek  Maria, Rynek mediów lokalnych w badanych miastach (w:) Rywalizacja o prezydenturę w miastach Dolnego Śląska (red.) Dariusz Skrzypiński,  Wydawnictwo Marina, Wrocław 2012, s. 51-67.

Aktywność doradcza, ekspercka:

  • Ekspert Departamentu Programowego i Monitoringu Biura Krajowej Rady Radiofonii i  Telewizji 

Konsultacje, p. 308

Plan zajęć - semestr zimowy 2018

 

 

 

Kontakt

  •  ul. Koszarowa 3, 51-149 Wrocław
  •  +48 71 375 50 59
  • Skontaktuj się z nami
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Znajdz nas na:

Galeria