Cichosz Marzena



Imię i nazwisko: Marzena Cichosz

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Stopień/tytuł naukowy: doktor

Zakład: Badań Aktywności Politycznej

Obszary badawcze: systemy posttransformacyjne; bariery dostępu do rynku politycznego; kreowanie wizerunku liderów i partii politycznych; strategie marketingowe; analiza i diagnoza rynku politycznego

Najważniejsze publikacje w ostatnich pięciu latach:

  • Cichosz M., Gabinety na Słowacji po 1990 roku, w: Współczesna Słowacja. Sytuacja wewnętrzna i pozycja międzynarodowa, pod red. E. Pałka, OW Arboretum, Wrocław 2010;
  • Cichosz M., Tranzycja polskiego systemu politycznego – wybrane aspekty, oraz wersja w j.ukraińskim: Tranzit pol’skoj politicznoj sistiemi-wybrani aspekti, w: Transformacja w Polsce i na Ukrainie. Wybrane aspekty (ukraińska wersja: Transformacija w Polszi i w Ukraini. Wybrani aspekti, pod red. A. Antoszewski, A. Kolodii, K. Krawczyń, OW Atut, Wrocław 2010;
  • Cichosz M., Bariery dostępu partii do rynku politycznego w Polsce, w: Partie i system partyjny III RP, pod red. K. Kowalczyk, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2011;
  • Cichosz M., Strategie kreowania wizerunków kandydatów w prezydenckiej kampanii wyborczej w 2010 r., w: Wybory prezydenckie 2010, seria: Polskie wybory, pod red. J. Okrzesik, W. Wojtasik, Wydawnictwo REMAR, Katowice 2011;
  • Cichosz M., Pozycjonowanie oferty wyborczej partii politycznych jako mechanizm strategiczny, w: Wybory do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku w okręgu dolnośląsko – opolskim. Uwarunkowania kształtowania strategii wyborczych, pod red. R.Alberski, R. Solarz, Wyd. UWr, Wrocław 2011;
  • Cichosz M., Czterobarwne układanki. Podsumowanie strategii podmiotów politycznych w wyborach do sejmików województw w 2010 r., w: Gra o regiony. Wybory do sejmików województw w 2010 r., pod red. R. Alberski, M. Cichosz, K. Kobielska, Wyd. Remar, Wrocław 2013;
  • Cichosz M., Wichłacz M., Electoral Lists as a Gatekeeper in the Regional Elites Recruitment, „Athenaeum” nr 40/2013;
  • Cichosz M., Rywalizacja w warunkach monopolu, na przykładzie wyborów prezydenckich we Wrocławiu, w: Socjotechnika w polityce. Wczoraj i dziś, t. 2, pod red. A. Kasińska – Metryka, K. Katowska – Pedrycz, Wyd. UH-P J. Kochanowskiego, Kielce 2009;
  • Cichosz M., Przemiana w herosa. Kreowanie wizerunków polskich polityków, w: Mity i stereotypy w polityce. Przeszłość i teraźniejszość, pod red. A. Kasińska – Metryka, M. Gołoś, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2010;
  • Cichosz M., Mr Hyde. Kreowanie negatywnego wizerunku rywala na przykładzie wyborów parlamentarnych 2011 r. w Polsce, w: Wybory parlamentarne 2011, pod red. A. Turska – Kawa, W. Wojtasik, Wyd. UŚ, Katowice 2012.

Nagrody, wyróżnienia:

  • 2004 - nagroda Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego za osiągnięcia organizacyjne
  • 2005 - nagroda Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego za osiągnięcia organizacyjne
  • 2009 - nagroda Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego za osiągnięcia organizacyjne
  • 2013  - nagroda Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego za osiągnięcia organizacyjne

Aktywność doradcza, ekspercka:

  • współpraca ekspercka w zakresie doradztwa wyborczego/ politycznego (partie polityczne, grupy polityczne)
  • współpraca ekspercka w zakresie planowania strategicznego (podmioty gospodarcze)

Konsultacje: p. 318

Plan zajęć - semestr zimowy 2018

 

 

 

Kontakt

  •  ul. Koszarowa 3, 51-149 Wrocław
  •  +48 71 375 50 59
  • Skontaktuj się z nami
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Znajdz nas na:

Galeria